PDA

View Full Version : Vorige update bugged!

TeylaOwnz
31-10-2007, 16:41
Voor de mensen die alleen het nederlandse gedeelte checken:

Het heeft geen zin iets te doen ingame daar het spel niks opslaat.
Koop ook geen itemshop dingen want het item is na relog weg maar je cash ook!

Het probleem is doorgestuurd naar ESTsoft en ze werken er momenteel aan.
Voor zover ik gelezen heb is er niks bekent over een tijdstip van de fix.

Hopende jullie hierbij voldoende geinformeerd te hebben,

TeylaOwnz,
Moderator nederlands gedeelte.

---Edit---

De servers zijn weer online en alles zou in principe weer goed moeten lopen.
Ik heb zelf zojuist wat uit itemshop gekocht en na relog was het er nog steeds.

mn1302
31-10-2007, 16:41
kan jij die update dan downloaden???

ZeroGhost
31-10-2007, 17:29
kan jij die update dan downloaden???

er werd gedoeld op de server update niet client, maar er is ook een client update die je kan binnen halen

http://uploaded.to/?id=dejlnf
http://uploaded.to/?id=nkuqni

(NIET met een download manager doen! gewoon met de firefox/IE downloader!)

to make it work you must "extract the udate_324.dat in your cabal/launcher/update folder and then just start the launcher"

zo kan je t dus handmatig doen wat in mijn geval vele malen sneller gaat

special18
31-10-2007, 17:42
Vindt maar lame hoe het hier gaat de manier waarop, alle updates komen gewoon van estoft, en zijn al in korea in gebruik genomen. Vindt allemaal beetje amateuristies ingemaar gezet.

En natuurlijk freezen ze niet de premium tijden wat hier ook niet kan erg anoying. En om nou alles aan te zetten zonder een database backend connectie is wel erg lame...

angelwatch
31-10-2007, 17:56
to make it work you must "extract the udate_324.dat in your cabal/launcher/update folder and then just start the launcher"
je vergat er bij te zeggen dat je de torrent file eerst moet verwijderen :)

ZeroGhost
31-10-2007, 18:33
daar heb ik geen last van gehad(en dus ook niet gedaan!)

martijn2222
31-10-2007, 19:07
Het gaat bij mij echt ontzettend sloom die nieuwe Update naar 7.8, het ging nog nooit zo sloom bij mij(er staan 2uur!!)

VietZPimP
31-10-2007, 19:16
Ja wat moet ik dan doen ik heb gedownload en nu?

VietZPimP
31-10-2007, 19:18
Martijn je hebt nog geluk bij mij 10 dagen >.<

martijn2222
31-10-2007, 19:24
*** 10 dagen! :smilies_49: Dat is echt zeer kloote.. Ja dan kom er nog goed van af :tongue1:

Maar bij mij verandert die van 1uur naar 2,3 t/m 8 :hmmmm2:

VietZPimP
31-10-2007, 19:42
Dawnlaod die patch van internet dan

martijn2222
31-10-2007, 19:45
Welke Patch?

Ashe99
01-11-2007, 00:20
Vindt maar lame hoe het hier gaat de manier waarop, alle updates komen gewoon van estoft, en zijn al in korea in gebruik genomen. Vindt allemaal beetje amateuristies ingemaar gezet.

Mee eens. Maar daar moet toch meer achter zitten volgens mij, want dit soort zaken kom je dus echt overal tegen.
Neem Perfect World. Deze game zou in open beta gaan maar da's uitgesteld. In China/Malaysia draait die al lang maar de patch die ze deze week van China ontvangen hebben zou een grote bug bevatten, waardoor het nog meer is uitgesteld. Ik vraag me echt af of die versies buiten vertalingen zoveel verschillen...

En bij elke andere game die ik gespeeld heb is 't precies hetzelfde...

SinergyX
01-11-2007, 00:22
En ik me al druk maken over die 'grote' updates dat ze vol met bug zijn, als ze niet eens een event normaal kunnen laten draaien..

Laat maar weer het niveau zien van het management :)

Leeuwke
01-11-2007, 06:55
Welke Patch?
De Halloween-event patch natuurlijk! :tongue1:

NLwasted
01-11-2007, 10:35
Heb die nieuwe update udate_324.dat gedownload, maar duurde inderdaad super lang voordat ik die binnen had:s

Heb vanacht mijn computer maar aangelaten om die updates te downloaden, maarja nu kan ik gewoon weer verder gamen:)

Maar wat houd die update eigenlijk precies in?

Leeuwke
01-11-2007, 11:25
Dat er pompoenen spawnen (kleine en grote). De kleine droppen 1 Little Jack, de grote meerdere. Een Little Jack kan de volgende dingen bevatten: 50 level 3 Mana candys/50 level 3 Health candys/Halloween Gift Ticket/Halloween Trick Ticket/Misschien ook speciale Epaulettes of Avatars, maar dat ben ik niet zeker. De candys en de Epaulettes/Avatars spreken voor zich, maar waarschijnlijk zou je graag wat meer uitleg willen bij de Halloween Gift Tickets en de Halloween Trick Tickets. Wel, de Gift Tickets zijn de meest voorkomende Tickets. Deze tickets dienen voor de Halloween-wedstrijd (degene met de meeste tickets krijgt een bike, de tweede ook, de derde ook, de vierde een board, de vijfde een board, ..., de tiende een board). Helaas is er wel een foutje in het systeem, want deze kaarten zouden niet trade-able mogen zijn, wat dus wel het geval is. Een rollback is dus mogelijk. :)
Niemand weet overigens wat de Halloween Trick Tickets zijn, maar er wordt gesuggereerd naar Dungeon Entry Cards. Houden dus die handel! ;)

Nota: Als de event voorbij is kan je alles verkopen aan NPC's.

Sentery
01-11-2007, 15:03
Is er een level nodig voor die mobs?

Waar kan je ze vinden?

Hoelang duurt de event?

Waar kan je die patch downloaden dan? heb de hele site bekeken nergens gevonden.

Ashe99
01-11-2007, 15:39
ZeroGhost postte eerder hierboven rechtstreekse download links, je moet alleen een visuele bevestiging invullen en je kunt ze downloaden.

De kleine pompoenen kan iedereen killen, de grotere zijn wat lastiger, zeker de bosses.
Ze spawnen overal, willekeurig over alle mappen. Maar je moet snel zijn want genoeg mensen zijn erop aan 't jagen.

Event duurt 2 weken meen ik.

Sentery
01-11-2007, 15:47
zijn ze ook in war server?

ik download ze nu via de fps server van een vriend van me. Speelt ook op jupiter

SylaR1987
01-11-2007, 16:23
er komt geen rollback

garfield501
01-11-2007, 18:16
er werd gedoeld op de server update niet client, maar er is ook een client update die je kan binnen halen

http://uploaded.to/?id=dejlnf
http://uploaded.to/?id=nkuqni

(NIET met een download manager doen! gewoon met de firefox/IE downloader!)

zo kan je t dus handmatig doen wat in mijn geval vele malen sneller gaat

Nou deze links werken echt niet (meer).
Ik heb beide gedownload in de zelfde map, uitgepakt, maar hij verwijderd het bestand telkens. Is er misschien nog een andere link waar je deze update manual kan downloaden?

Styleer
01-11-2007, 18:29
Ik word er niet goed van....
De halloween event is nu toch afgelopen of niet?
En nog moet ik die update downloaden:S

TeylaOwnz
01-11-2007, 18:57
Nope, het Halloween event zal 2 weken duren. Have Fun ;)

Ashe99
01-11-2007, 18:59
lol...
Lukt het ook niet met die download links die eerder gepost zijn? Daarmee had ik 't binnen 10 minuten voor mekaar...

Nou deze links werken echt niet (meer).

Net geprobeerd en voor mij werken ze nog prima.
Let wel op hoe je de update moet uitvoeren!

Start je Cabal launcher eerst zodat ie aan de automatische update begint en 324 gaat downloaden. Zodra die begint te downloaden sluit je de launcher.
Als je beide bestanden gedownload hebt unrar je part 1, part 2 wordt automatisch meegenomen en je houdt uiteindelijk 1 uitgepakt bestand over.
Ga nu naar de CABAL map (waar de game dus geinstalleerd staat), en naar de submap launcher\update. Je vindt daar een bestand met dezelfde naam.
Dat bestand wis je (als dat niet lukt even je pc rebooten, mogelijk is die na poging tot updaten beveiligd tegen wissen/overschrijven). Plaats nu het grote bestand dat je gedownload en uitgepakt hebt in deze map.
Herstart de launcher. Hij zal kijken naar de bestanden, zien dat de update binnen is en hem direct gaan installeren.

Trancid
01-11-2007, 19:04
Voor degene die heel erg trage downloads hebben met de patches, er zijn nog twee andere manieren om de patches te downloaden. De eerste is, ze via een directe download te pakken vanaf deze link:
http://download.cabalonline.com/pds/update_xxx.dat
Vervang wel xxx door de patch nummers (dus voor de halloween patch is dat 324 en 325). Plaats deze in de eerder genoemde map launcher/update/. Doe dit natuurlijk wanneer de patcher zelf niet draait. Staan ze erin, start the patcher en hij patcht.

Een andere manier is om het met een torrent programma te downloaden, zoals uTorrent, Azureus of welke andere dan ook. Dit is over het algemeen het snelst. Om dit te doen, start de patcher van Cabal eerst, en sluit deze weer. Dan vind je in de launcher/update/ map twee torrent bestanden. Open deze met je torrent download programma en wacht dan tot ze klaar zijn. Zijn ze klaar, plaats ze dan eventueel in de correcte map, en start je cabal patcher weer.

Let wel op, mocht je Cabal op meerdere computers moeten patchen bij jou thuis, dan is het wijs, nadat je de patches hebt gedownload, ze eerst naar een veilige plek te kopieren, voordat je de patcher start. Waarom? Omdat de patcher na het patchen de bestanden wist in launcher/update/. Heb je dus meerdere clients op meerdere computers, dan moet je de bestanden weer opnieuw downloaden. Als je ze van te voren ergens anders heen kopieert (dus niet verplaatst), hoeft dit dus niet.

martijn2222
01-11-2007, 19:30
De Halloween-event patch natuurlijk! :tongue1:

Dat bedoelde we niet :bootyshake:

Ashe99
01-11-2007, 19:47
Martijn is 't bij jou nu gelukt te updaten?
Op bovenstaande manier zou 't snel moeten lukken...

TheJjokerR
01-11-2007, 20:19
Ey gasten bedankt voor deze topic, dit hielp echt! Anders was ik waarschijnlijk nog steeds aan t downloaden! :pcguru:

-0mega-
01-11-2007, 20:35
Ik vind dat Halloween event maar niets.. xD
Die grote pompoenen meppen me in 1 klap dood. (En met aura + bm1 solo, in 3 of 4 of 5 klappen)

En die kleine pompoenen die mep ik dan weer in 1 klap dood en die droppen 10 van de 10 keer snoep of tickets.

Ashe99
01-11-2007, 23:01
Da's de bedoeling ook ;)
Die kleine zijn gewoon bedoeld dat iedereen op ze kan jagen voor tickets en snoep.
Die grote zijn bosses en daar moet je toch ff een redelijke party voor opstarten :D

Ben overigens zo'n grote nog niet tegengekomen...

martijn2222
02-11-2007, 07:19
Martijn is 't bij jou nu gelukt te updaten?
Op bovenstaande manier zou 't snel moeten lukken...

Nee, ik had hem net klaar. Geeft die ene of ander fout melding en moet het opnieuw. Gebuert dat nog eens maak ik wel eens screen van die fout melding.

TeylaOwnz
03-11-2007, 17:25
Ben overigens zo'n grote nog niet tegengekomen...

Hm ja die in Undead Ground en hoger hebben de narigheid je een 1 of 2 hit te geven :D

Alle grote in de maps onder UD daar in tegen kun je alleen aan als je ietwat hoger bent :)

Was gisteravond toevallig aan het skill exp maken en plots spawnt er zon grote direct naast me :D

Was de enige in de buurt so he got Ownd by me :D

Leeuwke
03-11-2007, 18:23
Al twee keer een grote tegengekomen. De eerste keer zaten we met 20 man op zijn dak en dat was echt GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN. Jammer dat hij maar 3 Tickets dropte. Daarnet ook een pompoen gedaan met 4 man, lukte ook aardig. Alleen zogen de drops (opnieuw) megahard.

Sentery
03-11-2007, 20:14
Ik als level 89 wizard.

Ik kan alleen De bosses aan in.

DS,GD en BI

die in Pl nooit gevochen en in FR 3 hitten dood.

die in UG 1 hit dood

-0mega-
03-11-2007, 20:39
Ik kan alle Cabal lanterns makkelijk aan behalve die vanaf UG lol.

(Die in FgR zijn 1 hitters, in LS ook, UG met geluk 4 of 5 hitters, nog niet geprobeerd met teragrace set)

Sentery
04-11-2007, 12:08
FR is makkelijk als je G.Master bent en level 80+

martijn2222
04-11-2007, 14:02
Nee, ik had hem net klaar. Geeft die ene of ander fout melding en moet het opnieuw. Gebuert dat nog eens maak ik wel eens screen van die fout melding.

Het is nu wel gelukt Ashe99 :)

Al twee keer een grote tegengekomen. De eerste keer zaten we met 20 man op zijn dak en dat was echt GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN. Jammer dat hij maar 3 Tickets dropte. Daarnet ook een pompoen gedaan met 4 man, lukte ook aardig. Alleen zogen de drops (opnieuw) megahard.

Ik ben er een in Undead tegen gekomen, die gast hit me in 1x dood 1100hp!!

En in PortLux met 4guild leden eentje geowned :) Was echt vet :smokin:

Leeuwke
04-11-2007, 14:22
Ik als level 89 wizard.
Ik als level 64 Warrior ook hoor. 't Is niet zo moeilijk. :tongue1:

special18
05-11-2007, 04:09
Mee eens. Maar daar moet toch meer achter zitten volgens mij, want dit soort zaken kom je dus echt overal tegen.
Neem Perfect World. Deze game zou in open beta gaan maar da's uitgesteld. In China/Malaysia draait die al lang maar de patch die ze deze week van China ontvangen hebben zou een grote bug bevatten, waardoor het nog meer is uitgesteld. Ik vraag me echt af of die versies buiten vertalingen zoveel verschillen...

En bij elke andere game die ik gespeeld heb is 't precies hetzelfde...

Het verschilt in codeer taal UF8 etc, webscripters zullen snappen wat ik bedoel, feitlijk is het supermakkelijk om chinees naar americaans om te zetten. Het doen van americaans naar japans is wat dat betreft echt een ramp. Dus dat zou dan wel erg amateuristiese foutjes zijn en ik denk ook niet dat het daar aan ligt aangzien geen items droppe met een chinese naam..

Game masters leased alleen maar cabal, als estsoft zegt we kappen ermee zijn wij nergens meer met onze accounts. Ik als developer verkoop ook producten door en update ze, maar das niet echt bevoordelijk voor de eindgebruikers zoals in gaming. Bedoel de mssql voor de helft uitzetten das wel erg lame dat je niet eens normaal iets kan opbooten i mean gosh.

TeylaOwnz
28-11-2007, 09:54
Daar dit probleem nu lang weg is zal ik dit topic van de sticky halen :)

Uiteraard laat ik het nog wel open en aanwezig

FighTin_GeneRal
28-11-2007, 14:46
noujoh k von dit event maar zuige for life :( de rijkste wonne zoals te verwachte viel, en die ug en hogere lanters ware al1 t kille met 6 fa's en 3fbers ofzo das mega zuigend en de rest was piece of cake -_- btw huil niet al werd je 1 kill gnakt door ug lantern die kut pompoen nakte me volkome met een 1816hp hit xD met tera+6

martijn2222
28-11-2007, 21:47
Ja het event was eigelijk gewoon slecht. Het was niet echt luek, de cards waar te trade.. Dus de rijke en beste kregen van alles zoiezo het meeste..

murderface89
29-11-2007, 02:07
nyah event zuigde, aloewel damn die kaarten hebben mij geld opgebracht :p

martijn2222
29-11-2007, 21:58
Dat was zo weinig =P Daar ben ik niet aan begonnen.

Indigoo
04-12-2007, 19:56
Grrrrrr kan niet op de server komen ken wel in loggen maar niet gamen zo Grrrrrrrr frustie

murderface89
05-12-2007, 00:38
euhm kan je dit topic niet sluiten of verwijderen?? om verwaring the voorkomen... ik bedoel met deze update zijn er dusver geen probleemen het kan verwarend zijn voor mensen die geen datums lezen.

Vycoll
05-12-2007, 07:51
noujoh k von dit event maar zuige for life :( de rijkste wonne zoals te verwachte viel, en die ug en hogere lanters ware al1 t kille met 6 fa's en 3fbers ofzo das mega zuigend en de rest was piece of cake -_- btw huil niet al werd je 1 kill gnakt door ug lantern die kut pompoen nakte me volkome met een 1816hp hit xD met tera+6

lol ***? 1816HP als trans/master warrior op lvl 113? O_o hoe doe je dat? ik zit met mn FB lvl 111 gmaster/master op 1802 hp lol

@ murderface89

lees een paar posts boven je, dan had je gevonden waarom:
http://forum.cabalonline.com/showpost.php?p=120030&postcount=41