UGTV
Results 1 to 4 of 4

Thread: computer kast maakt piepend/fluitend geluid

Default computer kast maakt piepend/fluitend geluid

Ik heb een raar probleem met mijn computer kast,
    wanneer ik cabal opstart en in het login scherm kom begint mijn computer een soort piepend/fluitend geluid te maken(het komt wel degelijk uit mijn kast en heeft dus niets met geluidskaart te maken.) als ik dan inlog en ik de channel kies blijft dit geluid verder gaan maar op een andere toonhoogte, pas wanneer ik dan effectief op mijn character zit en ingame ben stopt dit geluid, of wanneer ik het spel afsluit.

hier heb ik enkel last van in cabal, in geen enkel ander spel komt dit voor.
    ik heb al stress test gedaan voor cpu/ram(i7 950) met prime95 en met furMark voor mijn grafische kaart (GTX470), hier nergens problemen gehad zoals altijd.

iemand een idee wat dit veroorzaakt?

grtz

Pado10's Avatar

Character Name
     LacusClyne
    Character Level
      18X
    Character Class
      Blader

Status: Offline

Dat komt omdat er geen ingebouwde FPS limiter is in Cabal.

In de login screen en channel selection is er weinig te genereren en kan een video kaart heel veel FPS krijgen op die schermen, wat eigenlijk niet nodig is... maar daardoor draait een video kaart daar dus overuren voor een inlog blokje met zwart achtergrond. Een video kaart zit zegt maar 100%+ te stressen daar... van daar het geluid :P. Als je een video kaart een fan heeft die computer gestuurd is om sneller te draaien bij hogere temperatuur/gpu gebruik, dan zal je ook merken dat het op volle toeren gaat draaien op de inlog scherm.

Anyway... wat je er aan kan doen?

1) Negeer het geluid en probeer gewoon snel in te loggen ;p. Het geluid gaat trouwens ook weg als het scherm is geminimaliseerd naar het taskbar.

2) Enable Vsync in je Nvidia settings. Door Vsync aanzetten dat dan wordt je FPS gelimiteerd door de Refresh Rate van je monitor (Meestal 60 Hz ~ 60FPS sneller, je ogen kunnen hogere FPS toch niet waarnemen). Je kan Vsync aanzetten voor Nvidia bij: Nvidia Control Panel --> Manage 3D Settings --> Vertical Sync --> Forced On.
    The moonlight carries the message of love
    Mercury: LacusClyne (BL) lv18X
    Mercury: FateTestarossa (WI) lv16x
    Mercury: FateTHarlaown (WA) lv13x
    Mercury: KazanariTsubasa (FS) lv12X
    Mercury: MizukiNana (FB) lv12x
    Mercury: MadobeNanami (FA) lv11X

ok bedankt je uitleg over dat cabal geen fps limiter heeft heeft veel geholpen, ik heb bij nvidia control panel bij de 3D program settings dat als de applicatie die gestart wordt om in te loggen virtical sync aan staat want ik heb liever dat het uitstaat in het spel zelf en onder andere applicaties.

het geluid is nu weg dus nogmaals bedankt.

groeten.

Character Class
      Blader

Status: Offline

Oh ik had hetzelfde probleem en ik dacht dat het kwam omdat de computermaker iets had gedaan! Maar bedankt !