Vad är en Game Advisor(GA)?
En Game Advisor är en normal spelare, precis som du. GA's har inga privilegier, och kan inte banna bots, unbanna ditt account, eller kolla upp dina tickets för snabbare svar. En GA ger dig råd och hjälper dig med problem. Notera att en GA ALLTID har (GA) framför sitt namn ingame.
När kan en Game Advisor Hjälpa mig?
Har du frågor, eller problem kring spelet så kan du alltid kontakta en GA. t.ex. Du förstår inte hur server transfer/account transfer funkar, eller du kanske har problem med en quest etc. För att få hjälp så snabbt som möjligt kan du gå med i chatt-kanalen Thenest i Cabal. Thenest är en hjälpkanal, och tolererar inte spam, eller personliga diskussioner.
Hur går jag med i kanalen Thenest?
1. Klicka först på den lilla chatikonen som ligger i nedre vänstra hörnet av skärmen(ser ut som en sol).
2. Skriv in "Thenest" som Channel Name till höger i rutan du får upp(ingen lösenord krävs).
3. Klicka sedan på Participate Channel.
4. Grattis! Nu är du inne i kanalen "Thenest".
5. Ställ din fråga igenom att använda kommandot "/C din fråga".
*Notera att engelska används som språk i denna kanal. Kan du inte engelska så kan du helt enkelt fråga efter en GA-representant från ditt land.
Jag ser en bot någonstans, vad gör jag?
Som tidigare nämnt, så kan en Game Advisor INTE göra så att ticket-processen går snabbare. Därför ger det inget att skriva till en GA t.ex. "finns en bot här, banna han" Det bästa och mest effektiva du kan göra är att spela in ett klipp med botten, alt. ta ett screenshot(med tydliga bevis), sedan skickar du en ticket på Cabals officiella support center.
Lista på Game Advisors från Norden:
Code:Forum Namn: IGN: Nationalitet: Klass: Server: jerrstaar (GAL)Jerr Svensk FS Jupiter

Reply With Quote

Några förslag?
.