-
Lösenordsbyte och verifiering av email![VIKTIGT]
Vi håller för närvarande på att förbereda vår nya portal och ett nytt system för alla konton, och som en del av detta kräver vi att du vidtar följande två återgärder gällande ditt konto:
1.Bekräfta din e-post
2.Ändra ditt lösenord för webbsidan, samt ditt lösenord till spelet
Detta beror på att din email kommer att ha en mycket mer framträdande roll på vår webbplats, det är viktigt att du har en giltig, samt verifierad email för att kunna komma åt all din kontoinformation.
Kom igång
Under den korta driftstoppen idag 2012/07/24, har vi tagit det stora steget att ändra alla lösenord till något slumpmässigt. Du kommer inte att kunna logga in i spelet om du inte genomgår följande process.
Börja med att logga in på cabals officiella hemsida(www.cabalonline.com). Logga in med ditt användarnamn och lösenord för hemsidan, inget annat.
Mitt konto är nytt - Jag har registrerat mig 2012!
Nya konton (de som är registrerade under året 2012, dvs. alla konton från alla ex-GF servrar och en hel del engelska konton också.) behöver bara uppdatera deras lösenord till hemsidan. Du kommer att se en länk med "Jag har glömt mitt lösenord". Klicka bara på denna, och följ länken som kommer att skickas till dig via email.
Jag har en äldre konto registrerat i 2011 eller tidigare!
Äldre konton (registrerat under 2011 och tidigare) måste först bekräfta att deras e-postadress är giltig. Efter att du har loggat in på webbplatsen för första gången måste du ange den email som används på ditt konto. Om den email du anger matchar, så kommer du få ett mail med en länk, där du kan återställa ditt lösenord till hemsidan. När du genomfört detta så kommer din email automatiskt bli "verifierad".
Men mitt lösenord till spelet då?
Simpelt. Logga in på hemsidan och klicka på "Reset" länken för ditt spelkonto lösenord. Ange det nya lösenordet du vill ha (observera att du MÅSTE ange ett nytt lösenord, dvs. INTE ditt gamla!). Sedan är det bara att logga in och spela!
Det är verkligen så enkelt! Som en extra bonus, och som plåster på såren, så kommer varje konto som går igenom verifieringsprocessen att få en gratis Blessing Bead Plus (3-dagars duration, Account-binded).
Medan processen har utformats för att vara så smidig och enkel som möjligt, kan problem naturligtvis förekomma.
Om du vid något tillfälle har några frågor eller funderingar så kan du kontakta vår Konto Support omedelbart. Vi har flera stycken anställda som avsatts för denna uppgift de närmaste dagarna framöver, för att se till att alla kommer tillbaka in i spelet så snabbt som möjligt.
Här finner du en guild på engelska om hur du skall gå tillväga.
Konto Support
Hjälp! Jag har glömt min e-post! (Eller min e-post inte fungerar längre)
1.Gå till http://support.cabalonline.com
2.Skapa en ticket i "Account Support", med ämnet "Email change Request"
3.Följande information skall finnas med i mailet du skickar->
-1.Ditt Game-ID
-2.Ditt namn och efternamn
-3.Ditt födelsedatum (dd / mm / åååå)
-4.Secret question/answer för hemsidan
-5.Ny e-post som du vill använda
Last edited by Jerr; 25-07-2012 at 15:05.